SORUMLULUK DUYGUSU

Hanginiz haberleri seyrederken benim kadar ağlıyorsunuz?
Hanginiz RTE ‘ yi ekranda her gördüğünüzde psikolojik reaksiyon gösterip alerjiniz artıyor?
* Hanginiz çocuğunuzun eğitim öğretim geleceğinden benim kadar kaygı duyup, onun karşısında utançtan çocuğunuzun yüzüne bakamaz durumda oluyorsunuz?
* Hanginiz yumruklaşan millet vekillerinin ne için yumruklaştığını 9 yaşındaki evladınıza açıklamak ...için terliyorsunuz?
* Hanginiz üniversite öğrencilerinin polisle mücadelesinde, sularını ve biber gazları tükenene kadar, öğrencilere şiddet kullanmasını, sonrada karga tulumba tutuklanmalarını seyreden çocuğunuzun, anne ben de üniversiteye gidince böyle mi olacağım? Diye korkan kocaman açılmış gözlerle size bakan çocuğunuza cevap vermeye çalışıyorsunuz?
* Hanginiz gittiği takımının maçında, haksızlığa uğramış başkanları için protesto sloganları atan 55000 kişinin ne istediğini soran çocuğunuza açıklama yapmak zorunda kaldınız?
* Hanginiz arkadaşının yazdığı kitabı okurken göz yaşlarına boğulup, çocuğunun neden ağlıyorsun sorusuna; arkadaşı Barış Pehlivan’nın yalnızca görevini yapan bir gazeteci olduğu ve bu kitabı yazdığı için 1 yıldır hapis yattığını açıklayamamamın azabını çektiniz?
* Ya benim çocuğum çok sorgulayan duyarlı gerçek bir insan, ya da ben utanma duygusunu yitirmemiş hala geleceğimizin berbat olacağında emin ve bu gelecekten dolayı kendini suçlu bulan Atatürk gençliğiyim.
* Yada bunları hissetmeyen, farketmeyen dostlarım başını kuma gömmüş devekuşlarıdır. Unutmayın dünya yok olduğunda devekuşları da yokolacak.....

Hiç yorum yok: