Bu Topraklarda Kadın Olmak

Bu topraklarda kadın olmak...
Nazi kampında kalan bir Yahudinin dediği gibi; eğer tanrı varsa öbür tarafta onu affetmem için ayaklarıma kapanmalı.
Özgecan da bu düşünce ile mi gözlerini yumdu bilemem.
Bildigim tek şey; bu caniler ıcın, "Allah belanı versin" demek olmayacağı , çünkü Allah hep böylesi durumlarda meşgul oluyor. Hicbir kavrama oturtamiyorum bu haksızlıkları yapılan bu canilikleri.
Erkeklerin ne kadar Id'leriyle( ilkel benlikleri) hareket ettiklerini görüyorum.

Ne de olsa bu topraklarda doğdum. Bu ülkede genc kiz oldum, evli kadın oldum, hamile kadın oldum, boşanmış dul kadın oldum.
Zor çok zordur buralarda kadın olmak...Arkadaşlarımla aksam dışarı çıkarım, hovarda derler.Dans ederim yollu aranıyor derler.Modern giyinirim, of yavrum hepsi senin mi derler.Kürsüden 1000 kişiye seslenirim,eğitim veririm, feminist, hırslı, isterik derler.
Çıkma teklifini reddederim, lezbiyen derler.
Elimde kadeh görürler alkolik derler.
Veli toplantılarına giderim, parçalanmış aile, yanlız kadın derler.
Kızım okulda hastalanır, var çabamla yetişmeye çalışırım, yetersiz anne derler.
Kizimla tatile giderim, yazık kimsesiz derler.
Ve daha bir ton haksızlık, mahalle baskısı...
Erkek ve kadın eşit şartlarda yetiştirilmediği sürece bu bozuk düzen aynen devam eder. Nice özgecan'lara mal olur. Nice kadınlarımızın hayatı zehir zıkkım olur.
Zor çok zor bu ülkede kadın olmak...
DK

 

Hiç yorum yok: